Tutkimuksestamme ilmeni, että kahdeksasta kuluttajaryhmästämme vain yhdellä on vastuullisuus kärjessä, kun muut ryhmät tinkivät siitä. Jotta voimme luoda vastuullisia konsepteja, jotka myös menestyvät kaupallisesti, on meidän kuunneltava kunkin kuluttajaryhmän tarpeita.
Esimerkiksi Uteliaat edustavat kuluttajaryhmää, jolla on jo hallussa vastuullisen elämän tietotaito. Vastuullisuuteen pohjautuvat tuote- ja palvelukonseptit menevät heiltä kuitenkin ohi, sillä niitä myydään tunneargumenteilla ja peltomaisemilla, jolloin ne eivät täytä ryhmän kriittisimpiä toiveita.
Uteliaiden Top 4 –tarpeet:
- Onko tuote/palvelu järkivalinta?
- Toteutuuko edelläkävijyys?
- Voiko käyttäjiä ottaa mukaan suunnitteluun?
- Leviääkö tieto oikeissa piireissä?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti