tiistai 29. huhtikuuta 2014

Parempaa arkiruokaa

Kokkikartanon toimitusjohtaja Kati Rajala puhui Tiedostava kuluttaja -aamiaistilaisuudessa paremman arkiruuan puolesta. Ihmiset haluavat edelleenkin helppoa ruokaa, mutta jopa puolet kuluttajista on tyytymättömiä kaupan einesvalikoimiin (Mitä Suomi Syö 2013). Valmisruuan ostaminen onkin useimmiten kompromissi; raaka-aineiden alkuperä epäilyttää ja vain reilu neljännes eineksiä syövistä pitää niitä hyvänmakuisina.

Tämän ongelman Kokkikartano on halunnut ratkaista. Vaatimuksena on tehdä yhtä hyvää ruokaa kuin kotona, mahdollisimman vähillä lisäaineilla ja puhtailla raaka-aineilla. Kun ruokaa tehdään näitä periaatteita noudattaen, tulee lihapullien lihapitoisuudeksi 91 %, kun kilpailijat pääsevät 17 – 80 prosenttiin. Kokkikartano on saanut kuluttajien luottamuksen erottautumalla muista einesvalmistajista: pienen ruokatehtaan osuus markkinoiden kasvusta oli viime vuonna 77 % (12 /2013 Selma markkinaseuranta).

Nyt kauppojen hyllyille saapuvat Kuudennen Kerroksen kanssa suunnitellut uudet pakkaukset. Kuluttajaa ei johdeta harhaan kaunistelluilla tuotekuvilla vaan pakkauksessa on rohkeasti pääosassa itse ruoka. Kunnon ruokaa ei tarvitse piilotella ja koristella, joten design viilattiin pelkistetyksi ja raaka-aineista kerrotaan rehellisesti pakkauksen paraatipaikalla. Panostamalla alusta loppuun perusasioihin on Kokkikartano vastannut onnistuneesti tiedostavan kuluttajan toiveisiin.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti